minőségmenedzsment
Az Óbudai Platán Könyvtár és Ezüsthegyi Könyvtára települési könyvtárként működik Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata fenntartásában. Alapfeladata a III. kerületi lakosság és vonzáskörzetének közkönyvtári ellátása, a tárgyi és szellemi kultúra értékeinek gyűjtése, rendszerezése és közvetítése. Küldetésének tekinti, hogy jellemzően a kerület és vonzáskörzetében élők változó információs igényei szerint gyűjtse, rendszerezze, szolgáltassa dokumentumait. Tudásalapú társadalom intézményeként szabad, korlátozás nélküli hozzáférést biztosít a dokumentumokhoz és az információhoz, támogatva az információs esélyegyenlőség megvalósulását. Kulturális intézményként részt vesz a kulturális alapellátás biztosításában.
Stratégiai terve és jövőképe által is meghatározott célja olyan közösségi helyszínként segíteni a közösségépítést, ahol az olvasói igényekhez alakított és speciális szolgáltatásai mellett az élményszerzés része a mindennapoknak. A kerület és környéke kulturális értékközvetítőjeként esélyt biztosít a társas érintkezésre a kora gyermekkortól az aktív idős korig.
A könyvtár munkatársai elkötelezettek abban, hogy a közösen elfogadott minőségirányítási értékek és elvek szerint, a használói igényekhez igazítva alakítsák, fejlesszék és folyamatosan magas színvonalon biztosítsák a szolgáltatásokat.
A minőséggel kapcsolatos célkitűzéseink megvalósításához a teljes körű minőségirányítás (Total Quality Management, TQM) módszereit, a PDCA elvét alkalmazza.
1. Nyilvános dokumentumok
Óbudai Platán Könyvtár Használati szabályzata
Óbudai Platán Könyvtár Ezüsthegyi Könyvtárának Használati szabályzata
Házirend az Óbudai Platán Könyvtárban
Házirend az Óbudai Platán Könyvtár Ezüsthegyi Könyvtárában
Szervezeti és Működési Szabályzat
Használói elégedettségi és igényfelmérések
2. Belső dokumentumok
A belső dokumentumok a munkatársak számára belső információs rendszerünkben hozzáférhetők.
2.1. Vezetéssel kapcsolatos dokumentumok
A Minőségirányítási Tanács (MIT) ügyrendje, értekezletek beszámolói
Továbbképzési terv 2018-2022
Éves beiskolázási tervek 2018, 2019, 2020, 2021, 2022
Kompetencia felmérés 2017, 2019
2.2. Emberi erőforrásokkal kapcsolatos dokumentumok
Dolgozói elégedettségmérés 2017
Teljesítmény értékelés 2018, 2019
2.3. Partnerkapcsolatok és erőforrások
Partnerlista
Partneri elégedettségi felmérés az intézménnyel együttműködő óvodák körében 2019
2.4. Folyamatok
Folyamatábrák, leírások, kockázatelemzések
2.5. Könyvtári önértékelés 2019
Óbudai Platán Könyvtár